2016. jún 03.

Filozófia, spiritualitás és önbizalom növelés...

írta: CsitáriNiki
Filozófia, spiritualitás és önbizalom növelés...

Más szóval, az EGY meghatározása... :-)

Egyszer régen, amikor még főiskolás voltam, az egyik kedvenc tantárgyam a filozófia volt :-) Imádtam a tanárunkat, akivel hihetetlenül jó volt filozófiai csatákat vívni óráról órára... Mivel rajtam kívül kevesen keltek fel a kora reggeli óra kedvéért, így szinte családias volt a hangulat az órákon. Soha nem felejtem el egyik legnagyobb érvcsatánkat, amit Nietzsche nőgyűlöletével kapcsolatban vívtunk. Ezt, a Tanárom minden elismerésével, Én nyertem meg, bizonyítván, hogy nem is olyan rossz dolog, hogy léteznek Nők a Földön... :-)
cup-1010916_640.jpg

Négy félév telt el csodás filozófiával átitatva, amikor eljött a szigorlat ideje... Három olyan tétel volt, amit biztosan nem akartam kihúzni... Természetesen sikerült az egyiket kipécéznem a rengetegből... A téma, Az EGY meghatározása filozófiai szemszögből. Ó, Atyám, gondoltam... Egyszerűen annyira távol állt Tőlem a téma és még anyagot sem találtam hozzá, hogy meg tudjam érteni... Szerencsére egész jól sikerült vizsgáznom, de éreztem, hogy az Élet nem fogja annyiban hagyni a dolgot, meg kell értenem valamikor ezt a témát... :-)

light-734436_640.jpg

Mivel a karmámat Én sem kerülhetem el, így talán mostanra kezdek közelebb kerülni a megértéshez a témában... :-) Miből gondolom ezt? Mostanában ismerkedem a Zen Buddhizmussal, ami kifejezetten foglalkozik az EGY fogalmával elég elvont megközelítésből, de értem és nagyon tetszik Nekem! :-) De nem szeretnélek belevinni bonyolult okfejtésekbe a témáról, nem biztos, hogy Téged is annyira foglalkoztat, mint Engem :-) Ha mégis, akkor keresd Hamvas Béla: Zen buddhizmus című CD-jét. Ezen a CD-n Rátóti Zoltán előadásában tudhatsz meg többet a témáról :-)

De hogy ne maradjon Benned kérdőjel, hogy miért is hoztam elő ezt a sztorit, mégis hozzányúlnék EGY kicsit a témához :-) Szokásomhoz híven éppen olvasgattam, amikor megakadt a szemem egy szón. Ez a szó a kétség volt. Ahogy ezt elolvastam, már nem tudtam a könyvre figyelni, mert elindultak a gondolatok Bennem.

Kétség? Azt mondják, a magyar "mag" nyelv. Tehát, teremtő nyelv. Miben nyilvánul ez meg? Néha állj meg egy kicsit és gondolkozz el azon, hogy milyen szavakat használsz. 

alone-513525_640.jpg

Kétség - kettősség -, amikor elvész Benned az EGYség, tehát már nem vagy EGY Önmagaddal, mert a félelem ketté bontott. Eltávolított a nyugodt Önmagadtól és a félelem lett az úr. Ebben az élményben nem tudsz tisztán gondolkodni, össze vissza kapkodsz, feszült és ideges vagy. Szoktál ilyet érezni, ugye? Ekhart Tolle ezt "fájdalomtestnek" nevezi. Te azt mondod, "Kétségbe vagyok esve!" Ha így érzel sokáig, szinte már tudod is, hogy elkerülhetetlenül belebetegszel... Látod milyen fontos szerepe van az EGYnek saját, mindennapi életedben? Ha EGYségben vagy Önmagaddal, akkor magabiztos vagy, tele vagy tetterővel, nem utolsó sorban EGÉSZséges vagy!!! Szoktuk is mondani ilyenkor egymásnak, hogy "Látom, nagyon EGYben vagy!" :-) Minden EGYes szóról órákig tudnék mesélni Neked, de ne aggódj, ezt most nem teszem meg... :-)

woman-1195276_640.png

Ha eltávolodsz Önmagad EGYségétől és a KÖZÖSség szemszögéből vizsgálod a témát, akkor biztos vagyok benne, hogy eszedbe jut egy mondás, ami így szól: "Egységben az erő!" . Gyönyörű játék a szavakkal, mégis érdemes komolyan venni... A hétköznapokban is rájöttek erre az emberek :-) Ma már nem széthúzás, hanem összetartás van. Egyre többen fognak össze az élet minden területén. Van egy mongol mondás, miszerint "Egy darab nyílvesszőt könnyebben ketté lehet törni, mint egy maroknyit." 

goodness-440313_640.jpg

Bízom benne, hogy Te is egyre közelebb kerülsz az EGY jelentéséhez és ez a megértés segít Neked, hogy távol tudd tartani a kétséget az életedből!

Ha tetszett mindaz, amit olvastál és úgy gondolod, másoknak is érdekes lehet, ne tétovázz a megosztással :-) 

Ha szeretnél még hasonló bejegyzést olvasni, ide kattintva megteheted, hogy még többet tudj meg Magadról :-)

Szeretettel:

Niki:)

Szólj hozzá