2016. ápr 03.

Hit, Remény, Szeretet

írta: CsitáriNiki
Hit, Remény, Szeretet

Ez az a három szó, amivel akár vallásos vagy, akár nem, mindenképpen találkozol életed során. Ezek nem "csak" szavak. Erő van bennük és ez az erő segít át Téged a nehezebb időszakokon...

Talán pont 15 éve, hogy a Húgom, aki mára már evangélikus lelkész, átölelt és azt mondta nekem, hogy "Te vagy a kedvenc ateistám" . Miért mondta ezt? Aki ismert akkoriban, tudja, hogy ha valamiben hiszek, azért a tűzön is képes vagyok átmenni... 15 éve még a forradalmárok lendületével és hevességével védtem ezeket az eszméket, ma is ugyanezt teszem, de már szelídebb formában... :-) Azóta rengeteget tanultam, formálódtam, csiszolódtam, de az értékrendem változatlan maradt! Bármerre vitt is az Élet, ahol igaztalan, mondhatjuk hogy hamis dolgokkal találkoztam, onnan, mintha áram rázott volna, azonnal menekültem. 

cross-792539_640.jpg

Nem vagyok a szó szoros értelmében vallásos ember. Tudod, van az a mondás, hogy "Hinni a templomban kell". Ez nem igaz! Hinni bárhol és bármiben lehet. Tudod mi az érdekes? Hogy mindenki hisz valamiben! Nem biztos, hogy ez a HIT besorolható bármelyik vallási kategóriába, de az értelme ettől még ugyanaz!

Ha eltávolodunk a vallásos hittől, hiszen a hit nem csak a valláson belül értelmezhető, akkor kitárul a világ és rá kell jönnünk, hogy a HIT körbevesz minket! Hinnünk kell önmagunkban, hogy boldog életet élhessünk! Hinnünk kell abban, hogy amit teszünk az jó és értékes! Hinnünk kell abban, hogy képesek vagyunk építeni egy szebb jövőt! Hinnünk kell abban, hogy a változás jó, csak megfelelő nézőpontból kell figyelni! Millió emberben, eszmében, cselekedetben kell hinnünk, mert ha nem hiszünk, akkor csak a kétségbeesés marad. 

 Hallottad már azt, hogy "A remény hal meg utoljára" ? Vagy "Míg élünk, remélünk" ? Ez így van. Bármilyen kilátástalan helyzetbe kerülünk is, a REMÉNY ott él bennünk. Figyeld meg, hányszor kezdesz úgy egy mondatot, hogy "remélem..." . Amikor remélünk valamit, abban bízunk, hogy Hinni is képesek leszünk majd azt. A REMÉNY A HIT MAGJA! 

Hogy lesz a reményből hit? Szerinted? :-) Biztos vagyok benne, hogy már kezd mosolyra húzódni a szád :-) És épp ezt gondolod: "Igen, Niki, értem már! A SZERETET, amely körbevesz minket élteti a REMÉNYT és a SZERETET táptalaján virágzik a HIT!" 

Látod, pont erre gondoltam én is! :-) Tudtam, hogy mostanra megérted! :-) Büszke vagyok Rád!

Kívánom Neked, hogy ez a három szó mától még több erőt tudjon adni Neked!

Szeretettel:

Niki:)

Szólj hozzá

hit akarat pozitív gondolkodás összefogás összetartás személyiségfejlődés SZERETET Nőknek segítő kapcsolatok